Diet Atkins - 10 Cara untuk berjaya di tahap Induksi

on 16 March 2014

Fasa Induksi adalah pengenalan pertama anda untuk Atkins. Berikut adalah 10 cadangan untuk membuat Induksi kejayaan, dan menetapkan peringkat untuk penurunan berat badan yang berterusan dalam tiga Fasa seterusnya Atkins.

1) Kira karbohidrat bersih anda 


2) Makan sayur-sayuran

Pastikan anda makan 12 hingga 15 gram karbohidrat bersih  dalam bentuk sayur-sayuran asas. Jika tidak, anda mungkin mengalami sembelit. Serat dan kelembapan dalam sayur-sayuran juga membantu anda berasa kenyang dan berpuas hati. Sebagai contoh, anda boleh makan salad yang banyak pada waktu makan tengah hari, salad dalam kuantiti sedikit pada majlis makan malam.

3) Minum air 

Lapan cawan setiap hari adalah syor standard, sekiranya besar badan anda lebih banyak air yang anda perlukan. Dua cawan boleh datang dari kopi atau teh (berkafein), herba teh, gula-gula soda atau sup. Selagi air kencing anda adalah jelas atau pucat, anda minum cukup. Minum air yang secukupnya sebenarnya  mengekalkan cecair dalam badan anda sebagai mekanisma perlindungan.

4) Ambil sedikit garam 

Atkins adalah diet diuretik semulajadi, anda tidak perlu untuk mengelakkan garam dan mengurangkan pengekalan air. Gejala ini terhasil daripada ketidakseimbangan elektrolit yang disebabkan oleh kehilangan mineral bersama-sama dengan cecair. Awas: Sekiranyan anda mengalami tekanan darah tinggi anda perlu menghadkan pengambilan natrium.

5) Makan 4 hingga 6 auns protein dimasak pada setiap waktu makan

Seorang wanita boleh kenyang hanya 4 auns manakala seorang lelaki mungkin perlu 6 auns. Seorang lelaki yang sangat tinggi juga mungkin perlu lebih sedikit. 

6) Makan cukup lemak untuk berasa berpuas hati 

Anda perlu lemak untuk membantu merangsang pembakaran lemak badan. Dan jika anda sedikit sekali pada lemak dan makan jumlah yang betul protein dan karbohidrat, anda akan lapar dan memberi ke dalam menggesa untuk karbohidrat. Ingat, lemak semulajadi adalah denda apabila anda mengawal pengambilan karbohidrat. Sebaliknya, jangan menganggap anda boleh makan seberapa banyak lemak yang anda mahu. Kalori daripada lemak tidak menambah, walaupun pada diet rendah karbohidrat.

7) Perhatikan karbohidrat yang tersembunyi 

Elakkan produk berkalori rendah melainkan mereka sedang dilabel sebagai karbohidrat rendah. Begitu juga dengan lemak mayonis, sos salad dan sebagainya. 

8) Menulisnya 

Catatkan apa yang anda rancang untuk makan dalam jadual pemakanan anda setiap hari. 

9) Watch kalori anda 

Walaupun anda tidak perlu untuk mengira kalori pada Atkins, ini tidak bermakna anda boleh menikmati protein, lemak dan asas sayur-sayuran percuma untuk semua. Terlalu banyak apa-apa jua yang akan menyebabkan pertambahan berat badan. Jika ini mula berlaku kepada anda, anda mungkin perlu periksa secara teliti. Wanita memerlukan 1,500 hingga 1,800 kalori sehari, manakala lelaki pula memerlukan 1,800 kepada 2,200. Sekiranya anda mengira kalori, anda akan tahu mana rangkaian anda.

10) Lihatlah dalam kabinet ubat anda 


Tertentu over-the-kaunter (OTC) ubat-ubatan boleh melambatkan penurunan berat badan anda, termasuk ubat anti-radang nonsteroidal (NSAID), termasuk aspirin, ibuprofen (Motrin, Advil) dan naproxen (Aleve, Naprosyn) menyebabkan pengekalan air dan boleh menghalang pembakaran lemak . Jika anda memerlukan untuk melegakan kesakitan, cuba acetaminophen (Tylenol atau Panadol), yang tidak NSAID.

Ranking: 5
 
© VitaminBonda All Rights Reserved